Summa sidvisningar

måndag 26 mars 2012

Bilder från Oslo.

Sambon skulle till Oslo med jobbet i torsdags och eftersom hon var ledig på fredag tyckte vi att det kunde vara en kul idé att jag åkte med upp och stannade över en natt på hotell. Sagt och gjort! När vi kom upp till Oslo släppte jag av Maria vid 10-tiden för att hon skulle jobba. Sedan hade jag dagen på mig att åka runt och bekanta mig mer med staden. Det var bara att bestämma sig för vart man skulle ta vägen... De som känner mig kan nog ganska snabbt lista ut vart det bar... Just det! Hamnen med Akershus och Aker Brygge. Gick runt där med kameran på axeln och spanade bland annat på gamla båtar. Vädret var fantastiskt och jag hann även med dagens första glass. Så småningom blev det dags att hämta upp den bättre hälften igen och checka in på hotellet. Vi hade en riktigt trevlig vistelse i Oslo. Det är en mycket trevlig stad.












Aker Brygge


Försäljning direkt från fiskebåtarna är ett mysigt inslag, tycker jag.




Denna bild är tänkt att illustrera vilka kontraster det kan bli när man blandar gammalt och nytt... Det byggs så det knakar i Oslo just nu.


Utsikten från vårt rum var helt ok :-)

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder från fina Oslo! Åker gärna dit snart igen, om inte för att se dig smaska ribbe och imitera När Harry träffade Sally. Men, då ska GPSen vara uppdaterad med nya kartor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ribbe... Där har vi missat nåt i Sverige.

      Radera
  2. ....allt medan frun jobbade och slet! Härliga bilder! Me like the saxofonplayer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Förstår inte vad du menar,Renée... Som jag fick slita för att få dessa bilder... Ojojoj.... ;-)

      Radera
  3. Vad kul ni har haft det under helgen. Saxofonisten har verkligen "glimt" i ögat :)
    Sally mötte Harry, blev det det med i Oslo!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du någon gång kommer få se honom äta ribbe kommer du att förstå vad jag menar. Hm, har ett mobilfoto på det som jag kan visa på onsdag :-D

      Radera
    2. Nja, så farligt tyckte inte jag att det var med Harry och Sally. Har varit med om betydligt värre.... Saxofonisten var skön! Efter att jag gett honom några kronor var det inga problem att plåta honom.

      Radera